חיפוש

מי זכאי לתוכנית מחיר למשתכן?

תוכנית מחיר למשתכן יכולה להיות מאוד רווחית ושווה עבור אלו הנכנסים אליה.

מי זכאי לקחת בה חלק ומה היא בעצם כוללת?

 

מחיר למשתכן מטיב עם כולם

תוכנית מחיר למשתכן מנוהלת על ידי משרדי הממשלה והושקה במטרה לאפשר ליותר אנשים לרכוש דירה במחירים נמוכים במקביל להגדלת ההיצע והכשרת קרקעות נוספים לבנייה. מדינת ישראל עורכת מכרז בין חברות בנייה על קרקע מסויימת ובוחרת את ההצעה הנמוכה ביותר מבחינת מחיר של דירה אחת. במקביל, הדירות מוצעות במחיר נמוך יחסית לשוק ובמקרה של ביקוש גדול מדי נערכת הגרלה בין כל אלו הרוצים לקנות דירה במסגרת התוכנית.

 

זכאות לקניית דירה במסגרת התוכנית

מכיוון שמדובר במחירים מאוד נמוכים ובדירות חדשות לגמרי, לא כולם זכאים להשתתף בתוכנית ולקנות דירה מוזלת. הרעיון הוא לאפשר לאלו אשר הכי צריכים אותן לרכוש. ישנם תנאים מאוד ברורים למי זכאי לקבל את התוכנית והם מתייחסים בעיקר לכמה דירות בבעלות הקונה ומצבו המשפחתי.

 

חסרי דירה או משפרי דיור

התוכנית מיועדת לאלו אשר צריכים לקנות דירה על מנת לגור בה, בשונה מקניית דירה להשקעה, על כן התנאי הראשון הוא להיות מחוסר דירה או כאלו הרוצים לקנות דירה חדשה על מנת לשפר את הדיור הנוכחי שיש להם. ישנה התייחסות גם לאנשים אשר שוכרים דירה או מחזיקים בבעלות חלקית על דירה ראשונה.

 

מצב משפחתי

נוסף על מצב המגורים של מבקשי הדירה ישנה התייחסות גם למצב המשפחתי של מבקש הדירה. רק אנשים העונים על אחד מבין המצבים המשפחתיים הבאים יכולים להיות זכאים להירשם לתוכנית מחיר למשתכן.

  1. נשואים – זוגות נשואים\ידועים בציבור\כאלו שנרשמו לנישואין בתוך 3 חודשים
  2. רווקים – מעל גיל 35 זכאים גם רווקים\אלמנים\גרושים לרכוש דירה במסגרת התוכנית
  3. חד הוריים – הורים חד הוריים לילד אחד לפחות עד גיל 21 המתגורר עם הוריו ועדיין רווק.
  4. גרושים – הורים גרושים מתחת לגיל 35, שילדיהם אינם בחזקתם.
  5. ערבים – מהמגזר הערבי זכאות לזוגות שהתארסו באופן חוקי

ישנם מצבים משפחתיים נוספים המציבים תנאים מעמיקים יותר אך אלו התנאים הבסיסיים לקבלת זכאות לתוכנית מחיר למשתכן.

 

נכים

עבור אנשים נכים תנאי הזכאות משתנים מבחינת המצב המשפחתי והגיל המינימלי להצטרפות לתוכנית. זאת כמובן על מנת להקל על אוכלוסייה זאת שככל הנראה תתקשה יותר לקנות דירה במחיר מלא ללא סיוע מתוכנית מדינית. בסעיף זה ישנה הבדלה בין סוגי הנכויות וגם מבחינת שיעור הנכות.

ייעוץ משכנתאות עונה גם על קניית דירה במסגרת תוכנית למשתכן עבור אלו אשר זכאים לכך. תנאי הזכאות מתייחסים ראשית לקניית דירה ראשונה או שיפור דיור, במקביל להתייחסות למצב המשפחתי של מבקש הדירה. לא כל אחד בגיל צעיר יכול לרכוש דירה וזאת תלוי במצב המשפחתי שלו, של ילדיו וכו'.

מטבעות ושעון

 

אולי יעניין אותך גם