חיפוש

האם זכאית משפחה של חלל להחזר מס

לא ניתן כלל לשער את גודל הכאב שבאובדן אדם יקר, בטח בפעולות טרור ואיבה. ההשלכות הן עצומות והחיים משתנים ללא היכר. אך אין ברירה אלא להמשיך ולחיות, ולעיתים מתעוררים קשיים כלכליים לאחר מכה אנושה שכזו, וודאי אם החלל היה מפרנס עיקרי במשפחה. לאחר שהוכר כחלל פעולות איבה, המשפחה מקבלת מעטפת כלכלית משמעותית מן המדינה, לרבות החזר מס קנייה.

 

ההטבות המגיעות למשפחת חלל

משפחתו של חלל פעולות איבה מצויה בכאב גדול מנשוא. מתוקף הקושי הרב בלהמשיך להתקיים לצד החוסר והאובדן, מעניקה המדינה סיוע לא מבוטל הכולל שורת הטבות, לרבות הטבה משמעותית אחת- החזר מס קנייה על רכישת דירה וכן תגמולים נוספים. במאמר זה נפרט אודות יתרונותיו של החזר מס קנייה, הזכאים לו והמשמעות.

 

התנאים להכרה כמשפחת חלל פעולה איבה

התנאים להכרה של אדם כנפגע פעולות איבה הוא ההוכחה שהאירוע בו נהרג הוא אכן אירוע איבה- פעולה של כוח צבאי אויב כנגד אזרחים או פעולת טרור על רקע לאומני, לצד היותו של החלל אזרח ישראלי. ההכרה מתבצעת על ידי ועדה מיוחדת מטעם משרד הביטחון.

 

מהו מס קנייה?

מס קנייה הוא מס המוטל בעיקר על מוצרים שרכישתם אינה רכישה שוטפת, שכן מדובר במוצרים יקרים מהממוצע. מס הקנייה יכול להיות גבוה ומשמעותי ביותר, בעיקר כאשר מדובר במוצרי חשמל כמו מקררים, טלוויזיות, תנורים ואפילו טלפונים סלולריים. מס הקנייה יחול על מוצרים יקרים מצד אחד אך גם הכרחיים בכל בית מצד שני.

 

כיצד משפחה של חלל עשויה לקבל החזר מס

הזכאים לממש את החזר המס במשפחת החייל הם משפחתו הגרעינית- משמע הוריו, אשתו או ילדיו. ניתן להשתמש בהחזר מס בסכומים גבוהים במיוחד, לצורך הקמת עסק חדש או לשמירה על העסק הקיים שנפגע עם לכתו של החלל. יש לעמוד בתנאים שמציבה ועדה מיוחדת מטעם הביטוח הלאומי, וכן בהתאם לצרכי המשפחה ומתוך כך להיקף הבקשה. לאחר מכן, מחלקת השיקום של הביטוח הלאומי קובעת את גובה ההטבה שהמשפחה תקבל, בהתאם לצרכיה, הכנסות העסק החדש או הקיים ועוד.

 

משמעות ההחזר

החזר המס בהיקפים המסייעים להקמת עסק חדש, הוא לא פחות מאשר התחלה חדשה ומשמעותית מאוד עבור המשפחה שחייבת לעמוד על רגליה ולהמשיך הלאה. החזר המס במקרים אלו יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, כסף שנחסך ומשמש ליצירת אפיקי פיתוח ומימון לעסק, במקום להיות מושקע בהוצאות לפתיחת העסק.

הסיוע הנרחב ברכישת המוצרים השונים לעסק היא משמעותית מאוד ומעניקה למשפחה אוויר נשימה ומרחב עבודה גדול, בדרך ליציאה לחיים חדשים. לכן, אם נסיבות החיים הביאו את מי מכם לכדי סיטואציה דומה, דעו שאתם לא לבד. בדקו את זכאותכם ותבעו את מה שמגיע לכם, על מנת לפתוח דף חדש.

החזר מס

 

אולי יעניין אותך גם