חיפוש

החזר מס שלילי – כל מה שחשוב לדעת

שמעתם פעם על מס שלילי? ידעתם שמדובר במס הנועד לטובת אזרחים שאינם מרוויחים מספיק? יתכן ואתם זכאים למס שלילי ולא ידעתם.

 

מה זה מס שלילי?

מס שלילי הוא למעשה מעין מענק עבודה כספי, אשר מטרתו לתגמל עובדים שמשתכרים ברמה נמוכה. מדובר במענק כספי הניתן לעובדים אשר לא מרוויחים מספיק מעבודתם. אלה הזכאים להחזר מס שלילי יהיו כאלה העובדים במשרה חלקית, כאלו המשתכרים פחות משכר המינימום או כאלה אשר משכורתם אינה מספקת לצורך קיום חיים עצמאיים בצורה מכובדת (וזאת בהתאם לנתונים האישיים שלהם, למשל אם יש להם ילדים).

המס השלילי אינו מתגמל כמו משכורת, היות ובסוף מטרת המדינה היא לעודד אנשים לעבוד. אך יחד עם זאת, כן מאפשר לזכאי לו לחיות בצורה נאותה ולקיים חיים עצמאיים מבחינה כלכלית. מס שלילי אצל עצמאים יהיה מחושב על פי ההוצאות ההכרחיות למול ההכנסות. במידה וסך ההוצאות עולה על ההכנסות, יתכן ואותו עצמאי יהיה זכאי לקבלת מס שלילי. למידע נוסף על החזר מס שלילי ובדיקת זכאות למענק עבודה, ניתן להיכנס לנושא החזר מס שלילי באתר אינדיגו.

 

איך בודקים זכאות למס שלילי?

ניתן לבדוק זכאות למס שלילי באמצעות מילוי טופס מקוון באתר רשות המיסים. מדובר בטופס פשוט למילוי אשר אינו גוזל זמן רב. כל שיש למלא בטופס הוא מספר זהות, שנת המס המבוקשת, פרטים על מקומות העבודה שלכם ושל בן או בת זוגכם לאורך השנה המבוקשת, ולאחר מכן להשלים פרטי הזדהות לצורך אבטחת פרטיכם.

למרות שמדובר במילוי טופס בצורה קלה ומהירה, מדובר בשירות כללי אשר אינו נותן מענה מדויק ומלא. על כן, יש לוודא שאכן ישנה זכאות ביחד עם אנשי מקצוע, וכן לבדוק את גובה הזכאות. לאחר שבדקתם שאכן אתם זכאים להחזרי מס שלילי, יש להגיש בקשה מסודרת לרשות המיסים. ניתן להגיש את הבקשה באחת משתי הדרכים: בצורה מקוונת או באמצעות הדואר. התשובה תינתן או עד לחודש יולי של אותה השנה בה הוגשה הבקשה או לאחר 90 יום מיום הגשת הבקשה, בכל מקרה המאוחר מביניהם. במידה ובקשתכם אושרה, תקבלו את המענק בשתיים עד ארבע פעימות בסכום שווה, לחשבון הבנק שלכם.

 

האם כדאי להיעזר בחברה לצורך קבלת מס שלילי?

כן. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע לצורך בירור זכאות להחזרי מס שלילי וכן לצורך הגשת הבקשה. זאת היות ומדובר בהליך בירור מורכב. חברות להחזרי מס יוכלו לומר לכם האם אתם זכאים, ואם כן מהו סכום הזכאות המדויק. בנוסף, תוכלו להיעזר בניסיון של עובדי החברה אשר ילוו אתכם בתהליך ויעזרו לכם להגיש את הבקשה בצורה הנכונה ביותר, באופן שימנע עיכובים נוספים כתוצאה ממילוי טפסים בצורה שאינה מדויקת. ההסתייעות בחברה להחזרי מס תוודא שתקבלו את כל מה שמגיע לכם.

אולי יעניין אותך גם